vrijdag 1 januari 2016

Wintervakantie in Denemarken, episode 1

Zo langzamerhand wordt het een traditie dat we in de kerstvakantie een weekje naar het buitenland gaan. Deze keer ging de reis wederom naar Denemarken. Altijd zoeken we een andere omgeving en een ander huisjes. We gingen met z'n vijven deze keer dus het vakantieverblijf moest weer iets groter worden. We vonden een mooi huis ongeveer 85 km boven Kobenhavn. We kwamen terecht in Ordrup, een plaatsje aan de kust. Het huisje leek klein van buiten, maar is van binnen erg ruim. Heerlijk om te vertoeven voor een week.
Na een goede reis arriveerden we op zaterdagmiddag aan het eind van de dag. Na het uitpakken van de auto waren we al snel gesetteld. Ook een traditie is het dat we op de aankomstdag gaan gourmetten.
De volgende dag bleek dat we pech met de auto hadden. We wilden een tochtje maken in de omgeving, alleen de auto wilde niet starten. Gelukkig zijn we al jaren lid van de ANWB en die hebben ons geweldig geholpen. De auto werd afgevoerd met een autoambulance en nu was het afwachten wat er aan de hand was en hoe lang dit ging duren.
Gelukkig hebben we de benenwagen nog wel en we wandelden in de omgeving. Het was ongeveer 250 meter wandelen naar de kust. Vanaf het strand hadden we een prachtig uitzicht op het Kattegat. Verder hebben we het rustig aan gedaan.
Op maandag bleek dat er nog niets bekend was over de auto. Wel gingen we een prachtige wandeling maken door het natuurgebied. Onze dochter had een geocache gevonden die we gingen zoeken.
Op dinsdag bleek dat de auto nog niet klaar was, maar dat bekend was dat er water in de tank zat. Waarschijnlijk is dat gebeurd bij het tanken in Denemarken. We konden een leenauto ophalen uit Roskilde, een plaats 50 kilometer verderop.
We gingen liften naar het nabijgelegen dorp van waaruit we met de trein naar Roskilde gingen. Het voelde alsof ik meedeed aan het spel "Scotland Yard". Want nadat we aangekomen waren in Roskilde gingen we met de taxi naar Europcar, waar we de leenauto gingen halen. We hadden een voorspoedige reis en konden in het grotere dorp inkopen doen. We hadden wel wat voorraden meegenomen, maar op een gegeven moment raakt alles wel op. Gelukkig hadden we de leenauto en dan kun je wel weer uit de voeten.
Op woensdag bleek dat de auto weer klaar was en we gingen die dag gelijk de auto terug brengen naar Roskilde en we planden meteen een stadsbezoek. Maar daarover de volgende keer weer meer. Dan laat ik ook een foto zien over het borduurwerk waar ik mee bezig ben.

1. Leuk om te lezen!
    Voor jullie ook een heel gelukkig en liefdevol nieuwjaar.
    Ben benieuwd naar de andere verhalen.
    Tot zondag!

2. Heerlijk om er uit te zijn, maar wel jammer van de autopech...Ook voor jou de beste wensen voor een goed, gelukkig en gezond nieuwjaar!