woensdag 18 mei 2011

Als je het kunstje eenmaal kent.

Ja, dan weet je het wel. Vandaag weer een paar foto's geplaatst in een filmstripje. Nu zo eenvoudig als wat. Foto's van bloemen die ook nog kreeg. Wat een verwennerij. 
Ik ben net terug van de raadsvergadering van de gemeente. Er staan grote bezuinigingen op stapel voor cultuur en wij willen daar in ieder geval te ageren. Niet geschoten is altijd mis. Er wordt flink bezuinigd op het muziekonderwijs en bij de muziekverenigingen. Gezamenlijk hebben we een protestbrief opgesteld en we hebben actief geprotesteerd. Eerst al in maart met het protestorkest en nu dus afgelopen maandag bij de fractievergadering en dus vanavond bij de raadsvergadering. We heftig allemaal hoor, als je ziet dat het bij sommige onderwerpen maar om heel weinig geld gaat. Maar ja, als je meer als een miljoen moet bezuinigen, dan telt elk kwartje blijkbaar. Ik vind het een enorme verarming en vernietiging van kapitaal. Vooral als je ziet wat we met vrijwilligers door de jaren heen hebben opgebouwd met o.a. dus ook subsidie van de gemeente. Maar blijkbaar moet het zo, want het is immers niet alleen een plaatselijke politiek. Ik ben benieuwd waar dit allemaal nog toe gaat leiden. 
Ondertussen ben ik in gedachten ook bezig met de Thomasviering die a.s. weekend gehouden wordt in onze kerk. Als liturgisch bloemschikcommissie doen we hier individueel aan mee en ik heb al een paar ideetjes. Het uiteindelijke resultaat zal hier te zien zijn. Morgen nog een drukke dag voor de boeg. Zelfs vandaag kwam er nog een verjaardagskaartje. Zo zie je maar weer. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten