zondag 1 mei 2011

Prachtige jurk, meivakantie en nieuw borduurproject

Wat zagen we een mooie bruid met een prachtige jurk en een stoere bruidegom! De jurk paste naar mijn idee heel goed bij haar elegante figuur. Vooral het kantmotief vond ik bijzonder mooi. En dan de dienst in het Westminster. Schitterende koormuziek, mooie hymnes, prachtige muziek van de strijkers en de trompetters met hun geweldige geluid. Ik heb heel veel gevolgd afgelopen vrijdag. Heel sprookjesachtig. 
Daarna onze Koninginnedag, een dag met veel zonneschijn en harde wind. Dit hebben wij geweten, want wij speelden met onze muziekvereniging op de vrijmarkt in het centrum van ons dorp. We hebben goed gespeeld, maar de bladmuziek waaide ons soms om de oren en de muziekstandaards wankelden soms vervaarlijk heen en weer. Toch hadden we een goed optreden. We kregen veel complimenten in ieder geval. 
Nu is het dus meivakantie. Voor mij niet meer helemaal, want ik heb wat uitbreiding van uren gehad. Hiervoor moet ik wel ook in de vakantie werken. Het is één dag, dus dat valt nog wel wat mee. Tijdens de vakantie hebben we altijd een project en deze keer is dat het thema "verkeer". We hebben allerlei werkjes, uitjes, knutselarij, boeken enz. Voor de entree maakte ik twee verkeersborden, waarvan één op de foto. 
In deze vakantie ga ik weer een borduurwerkje doen. Het materiaal heb ik al bijeengegaard, nu ga ik, nadat ik dit gepubliceerd heb, van start. Ik heb er weer zin in. Altijd heel gemakkelijk met borduren, je pakt het, je maakt wat steken en kunt het ook zo weer wegleggen. Heerlijk. En nog altijd mooi zonnig weer. Als ik nu naar buiten kijk hebben alle bomen bladeren. Ook zie ik een tent in de tuin. Jasper heeft deze gekocht en dit moet natuurlijk meteen uitgeprobeerd worden. De kinderen hebben er al een nacht in geslapen en dat bij een temperatuur net even boven nul. Gelukkig hebben ze goed geslapen. 
Tussen de bedrijven door lees ik ook nog een geweldig boek, maar hierover later weer meer. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten