maandag 9 mei 2011

Update borduurwerkje

De afgelopen dagen ben ik weer een stukje gevorderd met mijn borduurwerkje. Op de foto het resultaat tot dusverre. Ik denk dat het morgen of woensdag wel af is. Heerlijk om te doen. Vooral ook het werken met één kleur vind ik erg mooi. 
Nog behoorlijk druk geweest met van alles en nog wat. Op vrijdag gewerkt, op zaterdag de zaterdagse dingen en op familieportret. Dat wordt nog spannend wat dat wordt. Op 19 mei gaan we de resultaten bekijken. 
Gisteren was mijn moeder bij ons, heel gezellig, en zijn we 's middags naar mijn broer en schoonzus geweest. Ook leuk, omdat het al een hele tijd geleden was dat we daar waren. Vandaag dus weer aan het werk. Heel druk, met moeilijke kinderen. Daar volgt morgen een gesprek dat nog niet eenvoudig is. Gelukkig hoef ik het niet in mijn eentje te doen, dus dat scheelt. Tussen de bedrijven door maar weer een aantal draadjes. 
Eindelijk heeft het weer eens een paar millimeter geregend en dat was nodig ook. Het was kurkdroog. Anders was het de verjaardag van mijn vader, maar hij is niet meer bij ons. Hij was ook behept met het weer en zou wel gezegd hebben: "Dit is een gezegend regentje en dit weert op de tuun". Hij zou  87 jaar geworden zijn. Altijd was hij drie dagen voor mij jarig. Opeens is dat afgelopen. Rare gewaarwording. Zo ook denk ik dan altijd aan "tante Alie" die op 11 mei jarig was en 104 geworden is. Dat zijn de mensen van voorbij. Die data zijn in je geheugen gegrift en dat zal ook wel zo blijven. Altijd sta je er wel even bij stil, soms met weemoed! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten