donderdag 26 mei 2011

Kwartetten in het Archief van Visvliet

Sinds een flink aantal jaren zit mijn moeder bij Stichting Visvliet Archief, http://www.archiefvisvliet.nl/ In hun toenmalige huis is nu het archief gevestigd. In het archief is alles wat betrekking heeft op Visvliet van vroeger en van nu, en dat is heel bijzonder. Het voorhuis is ingericht als museum met allemaal goederen en spullen veelal afkomstig van oud-Visvlieters. Heel erg leuk. 
In het woonhuis was vroeger een winkel. Dit is nu helemaal verdwenen, alleen het grote winkelraam, de winkeldeur en de ruimte is er nog. Voor het winkelraam heeft het archief elke vier weken een wisselende tentoonstelling. Nu is het dus de beurt voor mijn kwartetten. Ik heb een selectie gemaakt uit alle kwartetten die ik heb en met medeneming van  wat etalage-attributen ging ik gistermiddag aan de slag. Het resultaat is prachtig geworden. Op de foto vanaf de straat, zie je de etalage en op de foto vanaf de zijkant genomen, de opstelling. Gedeeltelijk op rubrieken geëtaleerd en de rest lekker door elkaar. Met als centraal punt de twee oude Verkade kwartetten met blikken en koekjes. 
Na het inrichten was er nog tijd over om het hele huis met de laatste aanpassingen nog even weer te bekijken. Elke keer als ik het zie wordt het weer mooier. Ze hebben prachtig voor elkaar. 
Bij mijn moeder thuis hebben we nog even gezellig thee gedronken en bijgepraat. Mijn moeder heeft in haar huisje nog een collectie oude kleding. Onlangs heeft ze haar verzameling nog uitgebreid met diverse kledingstukken. O.a. oude kindermutsen, manchetten en kragen. Ook weer mooi. Ik mocht er een paar dingen uitzoeken. Nu ben ik in het bezit van een aantal van die leuke oude hebbedingetjes. 
Zo maak je weer heel wat mee in één dag. Ondertussen is de pioenroos gaan bloeien. Mooi rose. 

1 opmerking:

  1. Superleuk gedaan weer!
    Mijn theezakjes hebben ook in de etalage gestaan, maar dat wist je vast al haha...
    Misschien moeten we eens een rubriek over 'de etalage' in de familiebrief maken. Want er hebben al zoveel dingen in de etalage gestaan van familieleden maar ook anderen.;Zoals ik met zakjes, jij nu, albertha's schapen en magrietha's sinterklaas. Lijkt me wel leuk om dat zo te lezen.
    Of ook een leuke rubriek'de verzameling' haha.
    Ik kan van alles bedenken.
    Nou doeidoei groetjes Rensina

    BeantwoordenVerwijderen