maandag 30 december 2013

Bezem door het huis en heel Holland kookt

Maandag wasdag, zo was het vroeger. Vandaag is maandag opruimdag. Het huis is met de bezem gekeerd en kan er weer even tegenaan. Ook had ik nog stoofpeertjes in de voorraadkast en deze moeten ook opgegeten worden. Volgens de traditie is er snert gekookt gisteravond en meestal eten we daar dan ook peertjes bij. Smullen maar met vanillevla en slagroom. Het kleine gevulde boterbakje is voor het weggeven. Mijn zwager is nl. ook dol op peertjes en mijn zus maakt het nooit. Zo kan hij ook even meegenieten van overheerlijke stoofpeertjes. 
Ondertussen heb ik al mijn te volgen blogs gelezen en daar zag ik nog een snoezig hartje dat ik kon borduren. 
Ik heb hier dan ook een start mee gemaakt en het groene gedeelte is nu klaar. Ik vul het nu op met gebroken wit. Als je de foto zo ziet lijkt het heel groot, maar het is maar 3,5 cm. Dus mini mini. Ik hoef er nog net geen bril bij op. Als het vandaag of morgen klaar is heb ik al een mooi lijstje er om. Wellicht laat ik het nog zien in het oude jaar, anders wel in het nieuwe jaar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten