zaterdag 16 juli 2011

Der Mond ist aufgegangen

Gisteravond was er een voorspeelavond van mijn DH. Ik ben meegeweest en het was bijzonder leuk. Eerst had hij nog een leerling, toen kon ik nog fijn een paar steekjes doen aan mijn maandenlapje. Daarna ging het los en het was erg mooi. Heel divers en er werd muziek gemaakt. Dat kon je merken. Op de terugreis zagen we de zon ondergaan, schitterend rood/oranje. Toen we bijna thuis waren zagen we de maan opkomen. Bloedrood. Ook weer heel mooi. Het is allemaal mooi en prachtig. 
Volgens mij was het gisteren volle maan en dat heb ik getracht op foto te zetten vanuit het slaapkamerraam. Het is redelijk gelukt. Tussen de blaadjes van de Prunus door kon ik hem kieken. Een prachtig hemellichaam vind ik de maan altijd weer. Hij doorstaat de cyclus en als het dan helder is kun je dit volgen. Gisteravond dus ook. 
Morgen weer een update van mijn onderhanden handwerk. Ik raak al gewend aan de donkere ondergrond en het wordt ook naar de zin. Dat is ook altijd belangrijk. Ik zit al te mijmeren over de rand die ik eromheen ga quilten. 
Vanmiddag ga ik eerst naar "Mode en het Groninger platteland" op landgoed Verhildersum in Leens. http://verhildersum.nl/agenda/exposities/mode-en-het-groninger-platteland-2011/ 
Dat is vast prachtig en ik heb er zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten