donderdag 14 juli 2011

Laatste loodjes

De laatste loodjes wegen zwaar, zoals elk jaar weer. Allemaal overal afsluitingen van en de laatste momenten voordat we met zomervakantie gaan. Gisteren waren we in Zuidhorn voor de afsluiting van de Kunstbedrijven Westerkwartier. Er waren vier orkesten; klarinetten, fluiten, saxofoon en koperorkest, en een combo. Er werd afwisselen gespeeld en ook gezamelijk. Het centrale thema was "Motown". Het was een leuk evenement dat ik als blazende moeder ook kon meemaken, omdat mijn DS trompetles heeft bij de kunstbedrijven en de dirigent nog wel behoefte had aan een euphoniumblazer. Erg leuk was het, ook omdat je allerlei bekende treft. Het muziekwereldje is dan toch klein. 
Vanavond een afsluiting van ons eigen orkest. Er zijn twee leden die respectievelijk C- en D-examen doen met ons orkest. Dus dat kan ook wel mooi worden. Het C-examen is gestemd slagwerk, we spelen een Csardas en het D-examen is een klarinettiste, we spelen het Concertino. Spannend. 
Ondertussen ga ik met het maandenproject beginnen. Voor elke maand een lapje. Ik begin met Juli. Alleen staat het er in het Engels op en dat vind ik niet leuk, want ik ben Nederlandse. Ik zet de maanden er dus in het Nederlands op.  Wel een donkere ondergrond, maar dat is ook wel weer een uitdaging. De patroontjes zijn van Little House Needleworks. Ik ben benieuwd hoe dat weer afloopt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten