zondag 3 juli 2011

Nieuw huisdier

Sinds enige dagen hebben we een nieuw huisdier in de tuin. Volgens mij een kraai, volgens anderen een roek of een kauw. Hij, ik denk dat het een hij is ten minste, heeft een zwarte snavel en dat duidt volgens mij op een kraai. In ieder geval hij struint de hele dag door de tuin en zit overal op en bij. Ik vind het een beetje eng zo'n zwarte vogel met zo'n scherpe snavel. 
Laatst zat ik bij de tuintafel te lezen en had ik niet in de gaten dat hij er was. Opeens zat hij naast me op de grond. Ik schrok me wezenloos en slaakte een enorme kreet. De vogel vloog weg en ik hoopte dat dat voldoende was om hem af te schrikken. Maar dat was niet het geval. Hij is ook volstrekt niet benauwd en is benaderbaar tot op enkele meters. Wat ook wat minder is dat hij alles onderschijt. Over witte klodders vogelpoep, bah! Hij is vanzelf gekomen en zal ook wel weer gaan denk ik. Als hij nog langer in ons tuin vertoeft moeten we hem maar gaan benoemen. Zal ik mijn gedachten eens over laten gaan. 
Wat heel aantrekkelijk voor hem is is ons konijn. Minoes is ook vaak in de buurt, maar om ze alledrie te fotograferen is heel lastig. Ondertussen is er ook een buurtkat in het spel om achter de vogel aan te gaan. Zo is er heel wat leven in onze tuin. het blijft boeiend al die dieren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten