zaterdag 23 juli 2011

Schommele, schommele, heen en weer

Omdat we nauw betrokken zijn bij evenementen in ons dorp, moet er altijd van alles bedacht worden. Mijn DH en DS zijn hier al weken mee bezig. Er komt nl. een schommelfestijn. Hierbij zijn dan een aantal teams betrokken en er wordt natuurlijk geschommeld om het hoogst aantal hits. Om alles in goede banen te kunnen leiden moet er ook e.e.a. uitgeprobeerd worden. Hiervoor is deze schommel bevestigd aan de boom in het strookje naast ons huis. Want DS is nl. de technische man in dezen. Het hele huis ligt bezaaid met relaitjes, schakelsystemen, meters draad, schroevendraaiers ed. Leuk om te zien en mee te maken. Het blijft altijd spannend natuurlijk, want de teams moeten 24 uur schommelen en alles wordt bijgehouden op een laptop. Ondertussen ben ik bezig met "augustus". 
De basis is alweer gelegd. Ik neem dit project ook mee naar Frankrijk. Heerlijk om tussen de bedrijven door te doen. Volgende week vrijdag reizen we af met ons huisje op wielen. Nog één dag aan het werk bij het kinderdagverblijf en dan langzamerhand toe werken naar de afreis. 
Ondertussen hoor ik het nieuws op radio twee over de tragedie in Noorwegen. Gisteravond was het al op het nieuws, maar de impact wordt nu duidelijk. Meer dan 80 jonge mensen gedood door één gek! Het is te gek voor woorden. Hoe veilig kunnen we ons nog voelen in een mensenmassa? Nu ben ik niet zo bang aangelegd, maar het stemt je wel tot nadenken. Mijn DD is op zomerkamp van scouting en er zal daar maar een gek gaan schieten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten